play_arrow

keyboard_arrow_right

Listeners:

Top listeners:

skip_previous skip_next
00:00 00:00
chevron_left
  • cover play_arrow

    OurVision FM Magyarország

EBU

Eurovíziós Dalfesztivál 2021 – Erősebb nézettség mellett tért vissza, mint valaha

today2021-05-31 3

Háttér
share close

Az Eurovíziós Dalfesztivál visszatérését, a világ legnagyobb élő zenei eseményét 183 millió néző látta 36 országban*, az online részvétel / nézettség pedig ugrásszerűen megnőtt.

Az Eurovíziós Dalfesztivál 65. versenyének döntője átlagosan 4 százalékponttal magasabb, 40,5%-os televíziós közönségarányt ért el, mint a legutóbbi, 2019-es verseny. Ez több mint kétszerese az ugyanezen csatornacsoport főműsoridőben elért átlagos nézettségi arányának (19,4%).

Nézettség a 2021-es visszatérés évében

Az idei verseny sok szempontból kiemelkedő volt, hiszen egy hosszú egy éves kihagyást követően ünnepelhetett újra együtt egész Európa. A nézettségi adatokból is látszik a magas szintű érdeklődés, köszönhetően a kiemelkedő minőségű rendezésnek, illetve a résztvevő dalok kimagasló minőségének.

A fiatalabb korosztályoknál is aratott a verseny

A verseny hatalmas sikert aratott a fiatal nézők körében. A 15-24 évesek körében a döntő nézettsége 7 százalékponttal magasabb volt, mint 2019-ben. Az adott időpontban tévét néző korcsoport 52,8%-a kapcsolta be a műsort, ami négyszerese a műsorszolgáltató csatornák átlagának (14,5%).

Online

Az Eurovíziós Dalfesztivál hetében 234 országból 50,6 millió néző nézte a hivatalos YouTube-csatornán, ami 28%-kal több, mint 2019-ben. A 18-34 évesek tették ki az élő tartalmat nézők 71%-át. Ugyanezen a héten a verseny hivatalos közösségi média fiókjai 14 millió elérést generáltak a posztokon (Instagram, Facebook, Twitter, TikTok), az új TikTok csatorna pedig 4,3 milliós elérést generált.

A hivatalos Facebook-oldalon 21 millió embert értek el a tartalmak, további 8 millió embert pedig az Instagramon, ahol a posztokat 170 milliószor látták. A döntő estéjén közel 5 millió tweetet küldtek a versenyről, a Twitteren pedig összesen csaknem 80 millióan nézték meg az Eurovízióval kapcsolatos videókat az esemény hetében.**

Erősebb visszatérés, mint valaha

….bizonyos országokban.

Még 2020-ban, amikor az Eurovíziós Dalfesztivál előző versenyigazgatójának, Jon Ola Sandnak be kellett jelentenie az esemény törlését, bejelentette, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál erősebben tér vissza, mint valaha. Sok országban ez valóban így is volt.

Több mint 4 millió néző láthatta a Måneskin győzelmét Olaszországban - Andreas Putting (EBU) fotója
Több mint 4 millió néző láthatta a Måneskin győzelmét Olaszországban – Andreas Putting (EBU) fotója

A győztes országban, Olaszországban az Eurovíziós Dalfesztivál a legnagyobb nézettséget hozta a RAI számára azóta, hogy 2011-ben, 13 év kihagyás után újra csatlakoztak a versenyhez. A döntőt átlagosan 4,3 millió néző látta, ami az ország televíziós nézettségének 24,4%-át jelentette.

A házigazda Hollandia 2003 óta a legnagyobb nézettséget érte el a döntőben 2003 óta, ami 2019-hez képest +21%-os növekedést jelent. 5,4 millió néző nézte az NPO-n, amely a NOS-szal és az AVROTROS-szal közösen rendezte meg az eseményt. A hatalmas nézettség a hollandiai tévénézés 78,5%-át tette ki.

Franciaország, amely 1991 óta először lett 2. a versenyen, az elmúlt évtized legjobb nézettségét produkálta, 5,5 millió nézővel, ami 15%-kal több, mint 2019-ben.

Barbara Pravi a második helyen zárt versenydalával, a Voilà-val - Andreas Putting (EBU) fotója
Barbara Pravi a második helyen zárt versenydalával, a Voilà-val – Andreas Putting (EBU) fotója

Az Egyesült Királyságban 7,4 millióan nézték, ami 2014 óta a legmagasabb szám, és 6%-kal több, mint 2019-ben. Németországban továbbra is a legnagyobb a nézettség az összes ország közül, immár 11. egymást követő évben, 7,8 millió nézővel, ami 3%-os növekedést jelent 2019-hez képest.

Izland újra a legmagasabb nézettséggel, 99,9%-os arányú megtekintéssel lett a piacvezető - Andreas Putting (EBU) fotója
Izland újra a legmagasabb nézettséggel, 99,9%-os arányú megtekintéssel lett a piacvezető – Andreas Putting (EBU) fotója

A 4. helyen befutó Izland ismét a legnagyobb közönségaránnyal (99,9%) rendelkezett az összes ország közül. Finnország egy év kihagyás után 2019-ben bejutott a döntőbe, és 1,4 millió nézővel az eddigi legjobb nézettséget produkálta 2003 óta, ami a finnországi tévénézők 81,4%-át teszi ki – ez majdnem háromszorosa a 2019-ben elért nézettségnek.

A 65. Eurovíziós Dalfesztivál nagydöntőjét az EBU 11 rádiószervezete is közvetítette.

A 2021-es Eurovízió a versenyt felügyelők szemszögéből

Martin Österdahl, aki első Eurovíziós Dalfesztiválját felügyelte mint versenyigazgató, elmondta:

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy milliókat hoztunk össze egy olyan időszakban, amikor oly sokan még mindig távol vannak egymástól. Az NPO, a NOS és az AVROTROS idei hihetetlen műsorainak elsöprően pozitív visszhangja, valamint a Måneskin és az idei dalok nagy sikere azt mutatja, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál hatása még 65. évében is nagyobb, mint valaha.”

Sietse Bakker, a 2021-es Eurovíziós Dalfesztivál vezető producere elmondta, hogy rendkívül büszke a műsorok mögött álló csapatra.

„A stáblistán 1624 ember szerepelt. Nagyon keményen dolgoztak az elmúlt hetekben, hónapokban, két évben, hogy létrehozzák ezeket a hihetetlen műsorokat ebben a bizarr és szürreális időben.”

Kiemelte azt a hatalmas elkötelezettséget is, amelyet az összes résztvevő EBU-tag tett annak érdekében, hogy minden művész valóban színpadra léphessen Rotterdamban.

„A szervezetünkbe vetett bizalmuknak köszönhetően az Eurovíziós Dalfesztivál újra itt van: Erős produkciókkal élőben a színpadon, és végül egy fantasztikus győztessel.”

* Forrás: Az EBU által készített eredmények a Glance és az érintett partnerek adatai, valamint az EBU-tagok adatai alapján.

** Forrás: YouTube ESC oldal, Hootsuite for Instagram, Facebook és Twitter, Tik Tok

Forrás: Eurovision.tv / EBU

Written by: Gál Péter

Rate it

0%