Sajnos, a jelenleg is zajló világjárvány miatt minden eshetőségre fel kellett készülniük a dalverseny rendezőinek – ezért is került sor arra, hogy a résztvevő országoknak el kellett készíteniük az úgynevezett ál-élő felvételeket.
Az Eurovíziós Dalfesztivál – a koronavírus pandémia ellenére – 2021-ben ismét megrendezésre kerül, de a szervezőknek a kreatív szempontok mellett rengeteg ötlettel kellett előrukkolniuk, hogy biztosítsák a stáb, a versenyzők és a rajongók egészségét és biztonságát. Ezek mellett – mint ahogyan azt már korábban megírtuk – arra is ügyelniük kellett, hogy mind a 39 ország ugyanolyan esélyekkel induljon, „ugyanúgy ragyogjanak” májusban a Dalfesztiválon. A megoldást a live-on-tape, azaz az ál-élő felvételek elkészít(tet)ésében és bekérésében látta meg a holland szervezőgárda.
De mi is az ál-élő felvétel (az Eurovíziós Dalfesztivál esetében)?
A tisztesség biztosítása – röviden. Twan van de Nieuwenhuijzen, a rotterdami verseny Head of Contest pozíciójában lévő munkatársa elmagyarázta, hogy „mivel továbbra is egy versenyről beszélünk, tisztességesnek és egyenlőnek kell lennie”. Ezt a következő folyamaton keresztül tudták biztosítani:
- A produkciók felvétele előtt minden a versenyen résztvevő műsorszolgáltató találkozott a versenyt szervező műsorszolgáltató NPO/NOS/AVROTROS egy koordinátorával.
- Az ál-élő felvételekre is szigorú szabályok vonatkoznak, így a koordinátor felé minden ország delegációja leadta a próbájának az ütemtervét, mely tartalmazza a produkció stúdiófeltételeit, kameraállásait, illetve aláírásra került egy nyilatkozat (Declaration of Compliance with the Production Guidelines – Nyilatkozat a gyártási irányelveknek történő megfelelésről), melyben minden ország elfogadta a verseny irányelveit, és azt, hogy minden produkció megfelel a verseny szabályainak.
- Minden ál-élő felvétel rögzítése során jelen volt (online, élő videokapcsolattal vagy offline) az Eurovíziós Dalfesztivál képviselője, független szavazásmegfigyelők, illetve a versenyt rendező, házigazda műsorszolgáltató képviselői.
- Az 1 órás időlimit letelte után – amely során szigorúan csak három alkalommal volt előadható egy versenydal, minden delegációnak
- 1 órán belül fel kellett töltenie
- a részletes, televízióban is bemutatott hangfájlokat, illetve
- minden kamera felvételét külön-külön, annak érdekében, hogy az EBU ellenőrizhesse az adott produkció szabályosságát.
- Ezt követően a dalverseny producerei, elkészítették a végleges verziót, amit ellenőrzésre és jóváhagyásra visszaküldtek az előadók és versenyen résztvevő országok delegációvezetőinek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ideális esetben egyik ál-élő felvételre sem lesz szükség az elődöntők, illetve a döntő során, de meglétük elengedhetetlen ahhoz, hogy a verseny problémamentesen kerüljön megrendezésre.
Külön érdekesség, hogy amolyan csemegeként a Eurovision.tv mind a 39 ál-élő felvétel bemutatásra kerül a Eurovision Song Celebration: Live-on-Tape részeként 2021. május 29-én szombaton.
Illusztráció forrása: Facebook / CYBC – Eurovision Cyprus / Chris Moylan / Optikalusion
Forrás: Eurovision.tv, OurVision Production